Lämmin halaus ja ajatus kaikille kommennteja
jättäneille ! Hitaalla käydään....:)

En murise...enkä selitä...kerron tarinan Maalaiselämästä
tämäkin.

Kun muutimme tänne emme ajatelleet asiaa terveydenhuolto.

Tässä kylällä asuu n.1500 ihmistä ja täällä on terveyskeskus
jossa on vanha lääkäri n.2pv.viikosta töissä sekä ylityöllistetty
sairaanhoitaja. 40km päässä on sitten isompi tereveyskeskus
ja päivystys.Sekä 100km.päässä on kaikki erikoislääkärit ja yöpäivystys.
2031349.jpg
Kun olen tarvinnut lääkäriä olen ensiksi soittanut tähän kylälle ja
sitten siihen isompaan terveyskeskukseen jossa olen saanut
päivystys ajan 2pv.sisällä.
Tänä aika minulla ei ole syntynyt minkäälaista suhdetta "omalääkäriin"
koska olen aina joutunut käymään päivystyksessä....en valita hyvä
että olen pääsyt lääkäriin.
Viime kevään menin päivystykseen pitkään jatkuneen kurkkukivun
ja yleisen voimattumuuden tunteen takia (flunssa...)
Lääkäri määräsi verikokeita kuten kilpirauhas ja kolestroli ym.
Sain soitto ajan hänelle.Soitin, paikalla olikin toinen lääkäri
jonka mielestä kaikki oli ok,paitsi tulehdus arvot oli koholla (flunssa...)
Hän huomasi että yksi koe oli jäännyt ottamatta joka liittyi kilpirauhaseen.
No kävin sitten siinä ja ajattelin että soittavat sitten jos siinä jotakin
häikkää on....VIRHE....
(Helsingissä lääkärit aina soittivat potilaalle...jos oli jotain asiaa...)
2031356.jpg
Muutama viikko sitten menin taas lääkäriin jatkuvan yskän...flunssan
ja voimattomuuden takia..(keuhkoputken tulehdus...)
Päivystävä lääkäri sitten kysyi että mitenkäs tämä kilpirauhasen
vajaatoiminta? Siis MIKÄ ? Niin onko lääkitys siitä kohdallaan ??
Selvisi sitten että olen tietämättäni kärsinyt erittäin vakavasta
kilpirauhasen vajaaatoiminnasta tämän 7kk. (normaaliarvo 4...minulla 40...)
Joo...
2031361.jpg
Eli tässä nyt sitten odotellaan että hormoonit taas alkaisi
hyrräämään...Ihmisen elinmistö on kummallinen kun se vain
sopeutuu ja sopeutuu...
Sinäänsä tämä on helpottava uutinen koska nyt pystyn ymmärtämään
sen pidemmän aikaa jatkuneen voimattumuuden ja haluttomuuden tehdä mitään.
Vaikka aivot koko ajan on käynnyt jopa ylikierroksilla ja tärinä on ollut kova...;)

Viime kirjoituksen kuvat oli pihapihlajasta kuten nämäkin.
Ruska oli aivan upea !
Täytyy vielä tänne laittaa tämä syksyn sadonkorjuut pakettiin
vaikka saimmekin jo eilen ensilumen maahan.

Lämpöisiä ajatuksia...:)