Täällä asuessa olen taas löytänyt valokuvaamisen ilon. Meillä on ollut käytössä digipokkarediden lisäksi tämä Kodakin järjestelmä digi digi...

Kamera on toiminut aivan riittävän hyvin...mutta macro kuvaus on sillä ollut aivan surkeata...ja jostain syystä en vain koskaan ole "opppinut" sitä kunnolla käyttämään.Olen harrastelija kuvaaja ja asioita pohdittuamme ja eri kamera vaihtoehtoja punnituamme löysimme meille sopivan kameran.En halunnut kameraa jossa olisi eri objektiiveja tai muita hienouksia joita en sitten kunnolla oppisi käyttämään.Halusin kameran joka ottaa sellaisia kuvia mitä minä näen...(siis sehän ei ole mahdollista...) ja kyllä löysin sellaisen tadaa tadaaa....

Nikon coolpix P90 12,1 megaa...24xzoooom....4.6-110,4mm 1:2.8-5.0 optisella zoomilla olen rakastunut. Ei tarvitse osata kuvata tämän kameran kanssa...

Kamera kotitui meille aivan syyskuun lopussa.Silloin pihalla oli vielä muutamia kukkia jäjellä...

kosmoskukan herkyyttä..

asterin upeutta...se mitä eniten rakastan on tarkkusalueiden kanssa leikkiminen,mitä ei vanhalla kameralla pystynyt tekemään...kuten tässä...

Kun kuvaa suurensin..jokaisessa pienessä vesipisarassa oli kippola väärinpäin...

macro kuvaa nurmikosta...

ja Gala lämpölampun alla...

Uuusi kamera ei ole väri rasistinen mitä vanha oli. Sillä oli mahdoton ottaa kuvia punaisista asioista tai mustasta Danttesta.Hämärässä kuvaaminen oli mahdotonta ilman salmaa jolloin kuvan luonnolisuus ja tunnelma katosi täysin.Tässä en ole käyttänyt salmaa ollenkaan ja kamera automaattisesti säätää kuvan valoherkkyden sekä tasaa käden tärinän pidemällä valotusajalla. Oi Olen rakastunut !

Tästä eteenpäin blogissa on ainostaan ja vain erinomaisia kuvia ja jos ne on huonoja se ei ole minun syy....se on kyllä sitten kameran vika....