Ihminen on kehittyvä olio...ja siinä vaiheessa kun ihminen ajattelee nähneensä ja kokeneensa kaiken ja ajattelee että minä osaan kaiken.Kehitys lopuu...ja ihminen lopettaa elämisen ja uuden oppimisen.Meillä on mennyt näin monta vuotta että voimme vihdoinkin sanoa että olemme kotiutuneet tänne.Tämä on meidän koti.

Voi olla että jollekin toiselle kotituminen voi olla helpompaa..mutta meillä muutos oli niin suuri...valaisen vähän esimerkeillä...olen matkustanut varmaankin 50 maassa = tänä aikana täällä en ole kuin käynnyt 100km. päässä olevassa kaupungissa.Söimme lähes joka päivä ulkona ravintolassa n 5 vuotta = täällä temme joka päivä itse ruokaa.Kävimme Kämpissä aamiaisella = nyt keitämme kaurapuuroa kotona.Pystyin elämään että ei tarvinnut miettiä rahaa = nyt mietimme jokaisen ratkaisun ja pyrimme kierrätämään kaikenlaista mikä vain on mahdollista.Tänne muuttaessa painoin 45 kg.=nyt olen saannut 10kg lisää painoa ja olen jokaisesta kilosta onnellinen.Olin joka päivä tekemisissä kymmenien ihmisten kanssa = täällä on vain minä Lassi ja kissit...

Nämä ovat vain muutamia esimerkkejä...meillä molemmilla on ollut onni käyttää tämä aika itsensä kehittämiseen ja että olemme saanneet kaiken hälyn pois päästämme...

Pienet kylät ovat siitä hyviä että tänne todellakin voi hautautua...uteliaisuutta on kyllä aina...mutta jos vain elää sitä omaa elämäänsä niin ei siihen muuta tarvita.

On olemassa sanonta "mikään ei ole pysyvämpää kuin muutos " joten en tiedä onko tämä pysyvää,mutta tämä on tilanne nyt. Saan olla siitä onnellinen että sekä minä että Lassi olemme aina eläneet ja tulemme todennäköisesti aina elämään päivän kerrallaan...en koskaa ole osannut piirtää isoa kuvaa elämästäni ja suunnitella sitä etukäteen niin kauhena pitkälle...se on vain tämä hetki,tässä ja nyt. Yksi asia tuli vielä mieleeni...kaikilla on unelmia ja Helsingissä asuessani yksi päivä tajusin että olin saavuttanut kaikki unelmani ja olin yhtä äkkiä aivan tyhjän päällä...en enää osannut unelmoida mistään...silloin ymmärsin että oli tehtävä muutos ja unelmat oli rakennettava uudestaan ja nyt osaan taas unelmoida =)

Tälläisin ajatuksin...mukavaa Maaliskuun jatkoa....

Halit...

Ps.kuvat ovat naapurin mökkirannasta jonne kävelin yksi päivä sitten kuvaamaan...ihan luvan kanssa...

Psss 2. 15.44 Se vielä että kaikki muutos pitää lähteä sydämestä ja siitä tunteesta....ja vielä se että täytän tänä vuonna vasta 45v. (siis 25v..)ja minulla on kokolailla aikaa oppia lisää uutta =)